22 Ekim 2014 Çarşamba

TANZANYA'YA GİDERKEN



Bu kez 11 günlüğüne Tanzanya'ya gidiyorum. Bir yıl önce Hüseyin abi Ayak izleri'nde etkinliği açar açmaz adını yazdıran ilk 3 kişiden biri bendim yanılmıyorsam. Ve nihayet o gün geldi çattı ama Afrika'ya gitmek o kadar  da kolay değilmiş. Yolculuk öncesi bir hayli hazırlık yapmam gerekti.




Tanzanya'ya nasıl gidilir?
İstanbul'dan Tanzanya'ya haftanın her günü 2 uçuş var. THY ile Hem Darüsselam, hem de Kilimanjero'ya direkt uçabiliyorsunuz. Hatta bazı yabancı hava yolu şirketleri de Tanzanya uçuşlarında istanbul'da aktarma yaparak THY'yi kullandırıyor yolcularına.  Bizler biletlerimizi aylar öncesinden almamıza rağmen yine de oldukça pahalıydı, neredeyse bir Avrupa tatili fiyatına.




Alınması gereken sağlık önlemleri neler?
Bilmem daha önce gitmediğim bir bölge olmasından, bilmem okuyup dinlediklerimden bu yolculuk beni biraz fazla heyecanlandırdı. Tabi Afrika'ya gitmek Avrupa'ya gitmek gibi değil. Bir takım sağlık tedbirleri almak gerekiyor. Mesela sıtma bu bölgede sık rastlanan bir hastalıkmış hala. O yüzden de sıtma ilacının yanı sıra sinek kovucuda aldık yanımıza.
Hatta Tanzanya için artık zorunlu değil denmesine rağmen sarı humma aşısı bile yaptırdım. 

Bu konuda daha fazla bilgi almak isterseniz www.seyahatsagligi.gov.tr sitesine bakabilirsiniz. Merak ettiğiniz her şeye cevap veriyorlar ve çok ilgileniyorlar. Hatta ellerinde mevcutsa sıtma ilacını da ücretsiz veriyorlar. Bunu yanında güneş kremi ve şapka bu seyahatin olmazsa olmazlarından. Ayrıca safari için yanınızda tülbent, bandana ya da maske almanızı da öneririm. Çünkü çok toz oluyor. Yalnız bu anlattıklarım gözünüzü korkutmasın, çünkü benimle birlikte seyahat eden arkadaşların bir kısmı ne aşı yaptırmıştı, ne de sıtma için ilaç kullandı.
  
Tanzanya Vizesi 
Tanzanya için önceden vize almanıza gerek yok. Ülkeye girerken 50 dolar karşılığı kapıda vize alıyorsunuz. Tanzanya'nın resmi dili Swahili, para birimi ise Tanzanya şilini (TZS). Ancak ingilizce ülkede yaygın bir dil olduğu için her yerde ingilizce derdinizi anlatıp dolar ile ödeme yapabiliyorsunuz. Ancak alış veriş yaparken, taksiye binerken mutlaka pazarlık etmenizi öneriyorum. Burada da bizdeki gibi turist tarifesi uyguluyorlar.

Tanzanya'da ne yenir?
Tanzanya'ya gelirken en çok yemek konusunda endişeliydim ama bu konuda hiç sıkıntı yasamadık. Bol bol deniz ürünü yedik. Fiyatlar da turistik otel restoranlarında yiyor olmamıza rağmen oldukça uygundu. Oysa tropikal meyvelerle öğün geçirmeye kendimi hazırlamıştım. Sokaklarda da bir sürü yiyecek satıyorlar ama merak ediyor olmama rağmen cesaret edip hiç birini deneyemedim. Ha bu arada suyu mutlaka kapalı şişelerden içmenizi ve hiçbir içeceğinize buz attırmamanızı öneririm. Buz için çeşme suyu kullanıyor olabilirler. Belki biraz abartmış olabilirim ama risk almamak adına ben dişlerimi bile şişe su ile fırçaladım. 



Sivri sinekler
Tanzanya'ya giderken bir diğer korkum ise  sivrisineklerdi tabi. Özellikle akşam saatlerinde başa bela olduklarını duymuştum. Bu sebeple sinek kovucu spreylerden ve bilekliklerden de aldık yanımıza. Yemek konusunda olduğu gibi  bu konuda çok şanslı çıktık. Şahsen ben 11 gün boyunca sadece 3 tane sivrisinekle karşılaştım. Dönünce anlattığımda daha önce giden arkadaşlarımı inandıramadım. 

Sanırım Ekim Tanzanya'da sineklerin az olduğu bir dönem. Ama yine de bir sivri sinek ısırığı ile bile sıtma olunabileceği ihtimalini göz önünde bulundurarak tatil boyunca seyahat sağlığı merkezinden almış olduğum sıtma ilacını kullanmak zorunda kaldım. Arkadaşların bir kısmı Tanzanya'dan aldıkları tek dozluk sıtma ilacını kullandı.

11 gün boyunca bu uzak diyarda neler yaptık, nerelere gittik, nelerle karşılaştık detayları gün gün yazdıkça buradan paylaşamaya devam edeceğim. 

3 yorum:

  1. Eline sağlık.. devamını iştahla bekliyorum :)
    Şimşek

    YanıtlaSil
  2. yazının devamını merakla bekliyorum. umarım uzun sürmez...

    YanıtlaSil