12 Ocak 2017 Perşembe

İstanbulda Ulaşım

''Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul!
Görmedim gezmediğim, sevmediğim hiçbir yer.
Ömrüm oldukça, gönül tahtıma keyfince kurul!
Sade bir semtini sevmek bile bir ömre değer.

İstanbul'u ziyaret edip te sevmeyen aşık olamayan var mı acaba? Hep yeşilçam filimlerinde görüp merak ettiğim bu şehirle ilk tanışmam ortaokul son sınıfa denk geliyor. Babam iş için İstanbul'a geliyordu arabada boş yer olduğu için beni de yanına aldı. İşte o yaz aşık oldum bu şehre. Sonrasında üniversite iş hayatı derken ben de buralı oldum gitti. Şimdilerde çok kalabalık oluşuyla üstümüze üstümüze gelse de o kadar aşığız ki terk edemiyoruz bir türlü.

 
Madem bu kadar seviyorum o zaman biraz İstanbul yazayım dedim. Hem İstanbul'u ziyaret edeceklere de bir faydam dokunsun. Bu yazıda biraz ulaşımdan bahsedeceğim. İstanbul'a Sabiha Gökçen yada Atatürk Havalimanı'ndan gelebilirsiniz. Sabiha Gökçen Asya, Atatürk Havaliman Avrupa yakasında. 




Atatürk Havalimanı'na iniş yapıyorsanız merkeze ulaşmak için taksi, havataş, metro ve otobüs seçenekleri mevcut. Bütçenize, zamanınıza ve ekonomik durumunuza en uygun olanı tercih edebilirsiniz. Eğer sabah ya da akşam trafiğin yoğun olduğu saatlerde iniş yapmışsanız ulaşım için tavsiye edeceğim yol kesinlikle metro olacaktır. Yeni Kapı durağından Marmaray hattına aktarma yaparak Asya yakasına bile gidebilirsiniz.

Uçuşunuz Sabiha Gökçen Havalimanına ise yine havataş yada iett otobüslerini kullanabilirsiniz. Her ikisinden de belli bir noktadan sonra raylı sisteme geçmeniz mümkün. Ayrıntılı bilgi için www.havatas.com adersini www.iett.istanbul/tr adresini ziyaret edebilirsiniz. 

Biz İstanbullular olarak şehir içi ulaşımda İstanbul Kart kullanıyoruz. Günübirlik ve bir kaç günlük gelenler için de biletler mevcut. Geçiş sayısına göre istediğinizi tercih ediyorsunuz. Ama bana sorarsanız en ekonomik olanı İstanbul Kart alıp para yüklemek, böylece daha ucuza seyahat edebilirsiniz. Bilgi için http://www.iett.istanbul/tr/main/pages/iett-toplu-ulasim-ucret-tarifesi/42 


Raylı sistemimiz henüz gelişme aşamasında ama yine de trafiğin yoğun olduğu saatlerde kurtarıcı oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder