20 Şubat 2016 Cumartesi

Malta Şehir Turu ve Sliema 3 Eylül 2015 7. Gün

Malta'da 7. günümüze Gozo ve Comio adalarına gitme niyetiyle uyandık. Hemen kahvaltımızı edip evden çıktık ancak buluşma yerine gidene kadar gökyüzünü bir bulut kapladı. Neyse bir Sliema'ya gidelim orada karar veririz diye yola koyulduk. Turu düzenleyen şirketteki görevli arkadaş yağmur yağabilir madem gününüz var isterseniz erteleyin deyince bize de mantıklı geldi. Eee hadi o zaman otobüsle tur yapalım hoşumuza giden bir plajda ineriz dedik. Deniz niyetiyle yola çıktığımız için kuzeye giden otobüsü tercih ettik.

Otobüsün üst katına kurulup kulaklıklarımız taktık. 16 ayrı dilde anlatım yapıyorlar ama bunlarda biri Türkçe değil maalesef. Bu otobüslerle istediğiniz yerde inip gezdikten sonra bir sonrakine binerek gün boyu tur yapabiliyorsunuz. Biz hiç bir durakta inmedik yaklaşık 2 saat sürdü. Gezerken bir taraftan fotoğraf çekip bir taraftan not almak zor oluyor elbette. O yüzden bol bol fotoğraf çekmeyi tercih ettim bende.

Bizim Mardin'i andıran sarı taştan binaları ve renga renk cumbaları ile klasik Malta evleri.

Florian şehrinden geçerken görüntülediğim bu anıt Malta'nın Bağımsızlık Anıtı. 1989 yılında  adanın İngiliz Yönetiminden ayrılışının 25. yıl dönümünde dikilmiş. 1964 yılına dek ülkeyi ingilizler yönetiyormuş.

Rabat şehrinin girişindeki merhba kelimesi ile Malta'da bir çok şehrin girişinde karşılaştık. Bizim Türkçedeki merhaba kelimesinin yazılışına çok benzeyen merhba Malta dilinde hoş geldiniz demekmiş.

Ve Mdina şehrinin surların dışından görünüşü.

Aklımızda deniz olduğu için kuzeye giden otobüsü tercih etmiştik ama aslında bu güzergah daha çok adanın bizim gezmiş olduğumuz kısımlarını kapsıyormuş. Tur boyunca görmediğimiz bir kaç yer vardı sadece. Aslında güneyi gezen otobüsü tercih etmiş olsak daha doğru bir karar vermiş olurmuşuz.

Malta'da 365 tane yani yılın her günü için bir kilise olduğunu söylemiştim. Ama tur sırasında Mgarr'dan geçerken görüntülediğim Mgarr Kilisesi yada Santa Maria Asunta hakkında biraz bilgi edinmek için internete bakınca gördüğüme inanamadım. Malta'da toplam 577 tane ibadet edilecek mekan varmış. Adanın nüfusunun 400 bin olduğu düşünülürse bu oldukça şaşırtıcı. Bana inanmıyorsanız işte ispatı www.quddies.com.mt/churches
Şehir turunun ardından deniz için Sliema'da karar kıldık. Meğer mutluluğu boşuna uzaklarda arıyormuşuz. Sliema'da ulaşabildiğiniz her yerden denize girebiliyorsunuz. Yok bizim gibi konfor özlemişseniz ücret karşılığı Surfside Beach'in plajından da yararlanabilirsiniz. Ayrıca buranın yemeklerini de tavsiye ederim.

Malta'dan yapmadan dönmeyin diyeceğim şeylerden biri de akşam üzeri Sliema'dan St. Julian's'a yürümeniz. Tabi tersini de yapabilirsiniz. Siz sıcaktan yürümekte bile zorlanırken akşam sporunu yapmak üzere dışarı çıkmış Maltalıların koşarak yanınızdan geçtiğini göreceksiniz hiç şaşırmayın. Ve ayrıca yürürken hiç acele etmeyin, fırsat bulduğunuz her yerde durun manzaranın tadını çıkartın.

Yol üzerindeki dondurmacılardan birisinden kendinize bir dondurma ısmarlayın, aşk anıtında fotoğraf çektirin.

Son olarak bu da yol üzerindeki restoranlardan birinin menüsü. Seyahatimiz boyunca yeni tatlara meraklı olan ben Malta mutfağından bir kaç bir şey denedim. Ama menüdeki ilk iki yemeği benim bile  görmek isteyeceğimi sanmıyorum.